Pages

ANDA KLIK MESTI ANDA PUAS HATI

sistemwebsegera.com

Sunday 25 November 2012

Cara tambah modal anda


Sila pastikan salah satu nombor server di bawah di 'save' terlebih dahulu sebelum anda bermula...Jika anda menggunakan Maxis, sila savekan server maxis sahaja..Jika anda guna Celcom, sila savekan nombor server Celcom sahaja , Jika anda daftar Digi sila savekan server Digi sahaja..Diingatkan ! Sila hantar format sms ke salah satu server pilihan anda.

Server Celcom : 013 - 957 9976
( aktifkan Celcom Xpax utk caj 1sen setiap kali anda hantar sms ke server )

Server Digi : 016 - 945 8836
( aktifkan Digi Friends & Family utk caj 1sen setiap kali anda hantar sms ke server )

Server Maxis : 017 - 550 5924
( aktifkan Activ10 utk caj 1sen setiap kali anda hantar sms ke server)

CARA TAMBAH MODAL AKAUN TOPUP ANDA

Tambahan modal minimum adalah RM10. Tambahan modal boleh dilakukan setiap hari..Waktu penambahan modal adalah dari pukul 9am - 10pm sahaja. Tentukan nilai modal yang ingin ditambah ke dalam akaun topup anda(RM10 keatas). Modal sebaik-baiknya ditambah dalam jumlah yang UNIK untuk memudahkan pihak syarikat mengesan pembayaran anda seperti dalam jumlah RM55, RM60, RM70, RM110 dan sebagainya. Penting !..Sila ikuti 2 langkah dibawah untuk membuat penambahan modal ke akaun topup anda.


Langkah 1 :
Lakukan bayaran ke salah satu akaun di bawah :

CIMB - 1302 0000 2301 05 ( TELIPORT MOBILE )
Bank Islam - 0309 0020 1314 98 ( MOHD ISRAQY KUSAIRIE )
Maybank - 5630 4630 4387 ( TELIPORT MOBILE )
Langkah 2 :
Seterusnya...sila hantar sms seperti di bawah ke SERVER :

Dep.Nama bank.RMjumlah.Tarikh.Masa 

Sebagai contoh, anda telah bank-in RM50 ke akaun CIMB Bank pada 12 Jan 2012 pada pukul 3pm . Jadi...format sms yg perlu dihantar ke server adalah seperti berikut :

dep.cimb.RM50.12/1/2012.3pm

Peringatan penting !!!
Jika tambahan modal anda tidak diterima dlm masa 30 minit...sila hubungi Careline segera untuk mengelakkan kegagalan tambahan modal anda di talian :
014 - 500 3606


SELEPAS BANKIN- data penting yg perlu tahu berpandukan pada resit
nama bank / rm / tarikh / masa

FORMAT UTK REPORT PADA SERVER (fomat baru)

modal*namabank*rm*tarikh*masa*kali ke2 (jika masuk modal nilai yg sama hari yg sama)

contoh: ahmad bankin rm100 pada akaun cimb teliport mobile pada 28/01/2013 pada jam  13:01pm
caranya:

2) modal*cimb*rm100*28jan*13:01pm* --------> dan hantar ke server.


jika bankin hari yang dan sama nilai yang sama kali ke2modal*cimb*rm100*28jan*13:01pm*kali2---------->dan hantar ke serverp/s:lebih selamat jika bankin nilai yang berbeza jika bankin kali kedua hari yg sama.


selepas hantar pada server akan mendapat masej;modal anda akan diproses dalam tempoh 3 jam. Dari jam 9pgi hingga10 mlm shja

NOTA PENTING:
dalam tempuh lingkungan 3jam anda akan mendapat masej berjaya atau gagal

a) masej berjaya: bermaksud anda telah menerima modal dari server dan anda sudah boleh membuat apa-apa transaksi jual beli reload , pastikan ada menyemak nilai modal yang dimasukkan 

b) masej gagal: tambah modal anda gagal diproses dan diminta hubunggi careline untuk membuat pembetulan , disebabkan:
1) kesalahan data antara salah satunya: nama bank/ nilai modal / tarikh atau masa.
2) tiada rekod dalam data bank. kebiasanya disebabkan bankin pada bukan akaun yg tersenarai diatas
    tetapi membuat req pada server.
3) pertindihan req deposit dari agen lain sedangkan dalam data bank hnya ada satu transaksi sahaja.

tindakan:
terus hubunggi careline dan memberi NO REPORT yang diberikan oleh server.
untuk membuat pembetulan .

format sms: KE careline . bkn pada server
modal*namabank*rm*tarikh*masa*NO REPORT

jika sudah mendapat NO REPORT dari server tetapi terus hantar masej deposit yang sama berulang kalipada server tetapi tidak membuat pembetulan terlebih dahulu dengan careline id anda automatik akan diblock oleh server untuk sementara

c)jika tidak mendapat apa2 resport gagal atau berjaya pula SELEPAS 3JAM.
-biasanya disebabkan salah format
-jawapan menunggu
-salah hantar pada no bukan server.

tindakkan:
sila hubunggi careline
@ sms data deposit tadi
modal*namabank*rm*tarikh*masa*TIADA REPORT

dinasihatkan hubunggi careline terlebih dahulu untuk semakan dan tindakan segera.


DILARANG:
~ bankin modal antara lain-lain bank. (interbank)
Untuk memudahkan proses tambah modal  , Sila print page ini....:))

No comments:

Post a Comment